Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, no array or string given in /home/semme/domains/kakava.com/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

„Must see“ kinas: On the Waterfront (E.Kazan, 1954 m.)

Jei aktorių, apie kuriuos galima pasakyti, kad jie geri, talentingi ir daug žadantys, kino istorijoje būta ne vienas šimtas, tai tokių, kurių vaidybą galima pavadinti „briliant“, ne taip ir daug. Pirmasis šovęs į galvą  – Marlon Brando, vienas tų žmonių, apie kurį liežuvis neapsisuka sakyti „pakeičiamų nėra“.

Jis ne kartą tai įrodė savo vaidmenimis („A Streecar Named Desire“, „Last Tango in Paris“, „The Godfather“ ir t.t). Šiandien siūlom sugrįžti kelis dešimtmečius atgal ir įsižiūrėti į kylančią M. Brando žvaigždę juostoje „On the Waterfront“.

Kodėl filmas vertas dėmesio? Filmo ašis sukasi apie prieplaukos darbininkus, išnaudojamus profsąjungos šefo Johny Friendly. Šie verčiau pasirenka būti „A“ ir „K“ (akli ir kurti), nei skųstis dėl prastų darbo sąlygų bei pavienių žmogžudysčių tų, kurie išdrįso prabilti. Taisyklės „svarbiausia išgyventi“ besilaikantis M. Brando  karts nuo karto gelbsti „blogiesiems“ vyrukams. Tačiau kai per jį žūva visų numylėtinis J. Doyle, o pašonėje atsiranda pastarojo gražuolė sesuo, M.Brando vaidinamam Terry prabunda sąžinė. Būtent tas virsmas iš abejingo žmogaus į vyrą, kovojantį už savo ir kitų teises, ir yra nuostabiausias.

Realiais įvykiais paremtas filmas įdomus ir kaip minios psichologijos, pasyvumo bei prisitaikėliškumo pavyzdys. Nė vienas prieplaukos darbininkas neabejoja, kad su juo elgiamasi neteisingai, tačiau tyli ir slepia žudiko vardą (tarp jų – ir nužudytojo tėvas). Neįtikėtina, kaip vienas žmogus sugeba valdyti vyrų minią tik dėl to, kad jie pasirenka komformizmą.

„On the Waterfront“ atnešė sėkmę tiek pagrindinio vaidmens kūrėjui M. Brando, tiek jį atradusiam režisieriui Elian Kazan. Tai buvo trečiasis jų bendras filmas, susišlavęs 8 Oskarus (M. Brando gavo pirmąjį savo Oskarą už geriausio aktoriaus vaidmenį) ir tapęs vienu svarbiausių momentų abiejų karjeroje.

Įsimintiniausia scena. Terry ir jo brolio Charley dramatiška scena mašinoje. Charley bando įkalbėti brolį tylėti, užsimerkti prieš J. Friendly piktadarystes ir rinktis tai, ką pasirinktų daugelis – gerai apmokamą, lengvą darbą už tylėjimą. Tačiau greitai jis supranta, kad  Terry jau niekas nebesulaikys.


Frazė.
Tu nesupranti. Aš galėjau būti profesionalas. Galėjau būti kažkas, o ne tokia šiukšlė, kokia esu dabar.



Kam rekomenduojame?
Kino pasakojimų, narinėjančių žmogaus atsakomybės ir pasirinkimo klausimus, gerbėjams/idealistams ir nonkormistams/filmų apie išskirtines asmenybes mėgėjams/vertinantiems stiprius vaidmenis ir M. Brando talentą.

Facebook komentarai:

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.