Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, no array or string given in /home/semme/domains/kakava.com/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

„Must see” kinas: Oldboy (P. Chan-wook, 2003 m.)

Ką tokio turėtum padaryti, kad nusipelnytum 15-os metų kalėjimo vieno kambario bute, kur vienintelė pramoga ir ryšys su pasauliu – televizorius? Variantų daug, tačiau, „Oldboy“ keršto logika nustebins ir turinčius neribotą vaizduotę, ir išmanančius Pietų Korėjos kultūrą. “Oldboy“ – dar vienas kontroversiškas, iššaukiantis filmas, nesilaikantis mandagaus kultūringo žaidimo su žiūrovu taisyklių; jis ne iš tų, kuriuos norisi besąlygiškai rekomenduoti ir kurie patinka daugumai, tačiau iš tų, kurie išsiskiria iš minios ir vaduoja iš rutininio kino.

Kodėl filmas vertas dėmesio? Dae-su atrodo kaip eilinis korėjietis, turintis žmoną, mažą dukrelę, kiek per dažnai padauginantis alkoholio, bet šiaip geraširdis vyrukas. Net jo vardas Dae-su korėjietiškai reiškia „gerai sutariantis su kitais“. Netikėtai vieną lietingą naktį jis pagrobiamas ir neaišku už ką įkalinamas 15-ai metų vieno kambario bute. Pro angą maistui duryse jis gali tik iškišti galvą ir mėginti laimę nesėkmingai kvosdamas jam padėklą su maistu atnešantį vyruką. Dar per teliką jis gali stebėti, kaip bėga laikas ir kas vyksta pasaulyje už šio kambario sienų. Ir štai… jis atgauna laisvę ir pradeda aiškintis, kas taip žiauriai su juo pajuokavo, tačiau jo laukia tik dar didesnis kerštas.

„Oldboy“ yra vienas įdomiausio šiuolaikinių Pietų Korėjos režisierių Park Chan-wook filmų, sudarantis keršto trilogiją ( ją papildo “Sympathy for Mr. Vengeance” ir “Sympathy for Lady Vengeance”). Ir nors keršto tema čia labiausiai išreikšta, bet juostoje originaliai įsikomponuoja ir Edipo kompleksas su antikine tragedija, ir kafkiško proceso „neaišku kas už ką ir kodėl“ tema, ir žmogaus polinkis valdyti ir manipuliuoti kitu žmogumi. Papildomų prasmių tam suteikia Pietų Korėjos režimas ir bandymas schematizuoti piliečių gyvenimą, įkalinti juos griežtų taisyklių ir įstatymų vienutėse, o kur dar nuosavi, pačių susikurti kalėjimai…
Pats režisierius kalba, kad filme susiejo kraštutinumus: jis rodo žmones, kurie kovoja su pasauliu, bet pirmiausia – su savimi.

Didžiausias filmo kontroversijas sukėlė smurtiniai vaizdai ir sprendimai. Atvirumo dėlei, reiktų prisipažinti, kad labiau mėgstu subtilesnes priemones filmo temoms skleisti, tačiau čia smurto scenos organiškai dera, šokiruoja ir primena didelį, ilgai trunkantį košmarą, kiek egzotišką mums. Kad ir gyvo aštuonkojo valgymas, ką tik ištrūkus iš 15-os metų nelaisvės (pasirodo, tik į kiek didesnį kalėjimą). Aktoriui Min-sik Choi teko turėt reikalų ne su vienu aštuonkoju, kol jis išmoko jį valgyti taip, kad šis išliktų gyvas iki paskutinės akimirkos.
Džiugina aukštas „Oldboy“ vertinimas imdb.com svetainėje – 8,4 balo. Būtent „Oldboy“ privertė vakariečius į savo kino maršrutus įtraukti ir Pietų Korėją, kuri anksčiau buvo ignoruojama.

Frazė. Nesvarbu kas, ar smiltelė, ar uola – abu skęsta vienodai.

Kam rekomenduojame? Mėgstantiems aštrų kiną ir netikėtą Čili pipiro efektą/Norintiems sužinoti ne tik, kodėl Dae-su buvo įkalintas, bet ir kodėl paleistas/Azijos kino mėgėjams/ norintiems pamatyti, kaip toli galima nueiti kerštaujant/neužsimerkiantiems per smurtines scenas.

Facebook komentarai:

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.